pexels-startup-stock-photos-7358
Kategorie:

Statystyki dotyczące sklepów internetowych.

Avatar
Opublikowane przez Anna

Kochaj ich lub nienawidź – nie możesz ignorować statystyk!  

Tak, mówimy o liczbach. Dlaczego? Ponieważ pomogą Ci uzyskać solidny wgląd w świat  sklepów internetowych.  

W 2021 roku sprzedaż ze sklepów internetowych wyniosła 4,9 bln PLN i oczekuje się, że liczba ta wzrośnie o ponad 50% w ciągu najbliższych czterech lat.

Co tydzień 58,4% internautów kupuje coś online

31,7% internautów odkrywa marki za pomocą wyszukiwarek, co czyni go najpopularniejszym kanałem odkrywania marek poza reklamami telewizyjnymi

Szacuje się, że do 2040 roku 95% wszystkich zakupów będzie dokonywanych za pośrednictwem handlu elektronicznego

Światowa sprzedaż detaliczna e-handelu  w latach 2014-2025 (w mld PLN):

Pierwsze kroki 

Teraz, gdy znasz już podstawy tego, czym są sklepy internetowe Wrocław, znasz różne modele i dlaczego warto wejść do sieci, zacznijmy.  

Zanim utworzysz witrynę e-handel, potrzebujesz dobrze rozplanowanego planu i strategii. Kiedy masz plan, jego wykonanie staje się łatwiejsze i skuteczniejsze. Dodatkowo, dzięki ukierunkowanej strategii, będziesz w stanie ją ulepszyć po drodze.  

Twoje obecne umiejętności pomogą ci, ale musisz być gotowy na naukę nowych umiejętności i zrozumienie świata e-handel. 

To powiedziawszy, jest to łatwe – bez względu na twoje doświadczenie i umiejętności.  

Decydowanie o docelowych odbiorcach i produktach 

Nadszedł czas, aby zrobić krok w tył, abyśmy mogli skoczyć do przodu!  

Zanim przejdziesz dalej i skonfigurujesz swój sklep e-handel, musisz wiedzieć, dla kogo go konfigurujesz i co zamierzasz im zaoferować. Innymi słowy: Twoja grupa docelowa i Twoje produkty. Budowanie sklepów internetowych to bardzo odpowiedzialna rola.

Twoi odbiorcy docelowi to ludzie, którym zamierzasz sprzedawać swoje produkty. To są odbiorcy, dla których masz rozwiązanie i wiesz, że Twoje produkty im pomogą.  

W rzeczywistości twoi odbiorcy docelowi są i muszą być centralnym punktem wszystkich twoich decyzji – strategii marketingowych, kampanii reklamowych, e-maili, wiadomości i innych.  

Pomyśl o tym w ten sposób, załóżmy, że sprzedajesz modne ubrania i akcesoria dla nastoletnich dziewcząt. Oni są twoją grupą docelową. Teraz, jeśli używasz bardzo oficjalnego języka lub suchego sposobu mówienia i używasz zdjęć starszych kobiet noszących twoje produkty, nie trafi to do twoich prawdziwych odbiorców. Zamiast tego komunikat Twojej marki musi być zabawny, ekscentryczny i chwytliwy, aby nastolatki lub rodzice nastoletnich dziewcząt mogli odnosić się do Twoich produktów. Jednak będziesz w stanie to zrobić tylko wtedy, gdy wiesz, kim są Twoi odbiorcy docelowi.  

Załóżmy, że Twój sklep internetowy sprzedaje artykuły dekoracyjne i wyposażenie domu. Jak poznasz i zdefiniujesz swoją grupę docelową? Poprzez głęboką i dogłębną analizę rynku możesz łatwo zdefiniować swoją grupę docelową – kim są, czego szukają, jakich rozwiązań potrzebują, jak możesz im pomóc, gdzie mieszkają, ile mają lat, jaki preferują język i platformą do komunikacji jest i wiele więcej.  

To prowadzi nas do bardzo ważnego aspektu – Twoich produktów.  

Niezwykle ważne jest, abyś przeanalizował swoje produkty i zrozumiał, czy istnieje luka, którą musisz wypełnić, lub w jaki sposób wypełniasz istniejącą lukę na rynku. Twoje produkty muszą spełniać potrzeby, wymagania i oczekiwania rynku docelowego.  

Co to znaczy? Korzystając z poprzedniego przykładu, Twój sklep internetowy z ubraniami i akcesoriami dla nastolatków zostanie zauważony tylko wtedy, gdy określisz, czego szuka ta nisza. Co robią lub czego nie robią istniejące marki, co Ty zrobiłbyś inaczej? Czym będą się wyróżniać Twoje produkty i jaki problem rozwiązujesz? Na przykład akcesoria modowe dla nastolatków muszą być trwałe i odporne na trudne warunki – nie można oczekiwać, że nastolatka będzie chronić swoje akcesoria przed wodą, brudem itp. Czy można użyć tkaniny odpornej na uderzenia? Czy możesz zaoferować pakiet produktów zawierający środki czyszczące? Czy możesz rozpocząć miesięczną/kwartalną subskrypcję dla swoich produktów?  

Znajomość grupy docelowej pomoże Ci sprzedawać lepszy zestaw produktów i usług. Co z kolei pomoże Twojemu sklepowi e-handel zostać zauważonym, sprzedawać więcej i robić więcej.