marketing sensoryczny-905163
Kategorie:

Opracuj najlepszą strategię marketingową.

Avatar
Opublikowane przez Anna

Zdefiniuj plan działania lub „miks marketingowy”

Po określeniu celów i ustaleniu propozycji wartości strategia marketingowa składa się z planu działania, który umożliwi firmie penetrację rynku lub umocnienie się na nim.

Ten plan działania, zwany także strategią marketingową, przekłada się na marketing mix .

Opiera się na czterech głównych elementach:

  • polityka produktowa: która określa specyfikę produktu, jego funkcje, jakość i wytrzymałość itp.
  • polityka cenowa: ma na celu ustalenie właściwej ceny, biorąc pod uwagę to, co konsument jest skłonny zapłacić, koszty związane z produktem lub usługą, marżę.
  • polityka komunikacji: opisuje środki, które należy wdrożyć, aby wypromować produkt lub usługę, zwrócić na nią uwagę konsumenta i przekonać go.
  • polityka dystrybucji: określa sposób dystrybucji produktu lub usługi, na przykład sieć punktów sprzedaży, łańcuch dostaw dystrybucji itp.

Coraz częściej marketerzy strategon biorą pod uwagę trzy inne czynniki uzupełniające pierwsze cztery:

  • ludzie: członkowie organizacji, którzy zjednoczeni wokół silnej kultury korporacyjnej są głównymi ambasadorami promowanego przez siebie produktu lub usługi.
  • procesy: sposób wytwarzania i dostarczania produktu lub usługi klientom firmy, zapewniający jakość i wydajność.
  • środowisko fizyczne: wszystkie fizyczne elementy wspierające interakcję z klientami, takie jak atmosfera lokalu, opakowanie produktu, projekt strony internetowej.

Wszystkie te komponenty są od siebie zależne. Podniesienie jakości produktu doprowadzi na przykład do wzrostu ceny i wpłynie na dystrybucję, ponieważ docelowa klientela będzie mniejsza.

Strategia marketingowa musi dopasować wszystkie zmienne, aby zdefiniować spójny plan działania, zgodny z celami firmy i oczekiwaniami klienta.

Kontroluj i dostosuj strategię

Strategia marketingowa musi również przewidywać środki, które mają zostać wdrożone w celu oceny zasadności planowanych działań w czasie. Oprócz monitorowania sprzedaży i zwrotu z inwestycji, szczególnie ważny jest pomiar efektywności realizowanych procesów, zapewnienie optymalnej dystrybucji, kontrola poziomu satysfakcji klientów czy możliwość oceny świadomości marki wśród docelowych grup konsumentów.

Przeprowadzając kontrole dzięki wdrożeniu różnych wskaźników (KPI) firma może wykryć nowe dźwignie usprawnień do uruchomienia, elementy do optymalizacji , aby jeszcze bardziej zbliżyć się do rynku i klientów oraz sprostać ich potrzebom.

Ocena trafności działań i regularne badanie konsumentów może być również źródłem nowych możliwości dla firmy. Wychodzenie naprzeciw nowym klientom i dążenie do zaspokojenia ich specyficznych potrzeb może prowadzić do nowych projektów rozwojowych.

Rynek, podobnie jak cele firmy, nieustannie się zmienia. Kontrola pozwala wykryć te trendy, przewidzieć zmiany w ofercie iw razie potrzeby dostosować strategię. Dobre zrozumienie rynku umożliwia również ocenę marginesów postępu i rozważenie działań, które należy podjąć, aby iść do przodu. W zależności od sytuacji firma może rozważyć nowe podejście, rozważyć ekspansję na nowe rynki, na przykład poprzez wdrożone strategie marketingowe, a nawet działania co-brandingowe w celu dotarcia do nowego segmentu klientów.

 

Trendy marketingowe ostatnich lat

W ostatnich latach różne trendy napędzały świat marketingu, zmuszając profesjonalistów do włączania nowych podejść do ich strategii. Głównie rozwój technologiczny zmienia nawyki i ma ogromny wpływ na zachowania konsumentów.

Rzeczywiście, pomiędzy transformacjami strukturalnymi a efektami mody, najtrudniejsze jest zrozumienie rzeczy. Konieczne jest jednak coraz szybsze dostosowywanie się, otwieranie się na nowości z pragnieniem pozostania jak najbliżej konsumentów.

Cyfrowa transformacja zmienia podróż konsumenta

Wydaje się, że to było dawno temu, kiedy rodzina zebrała się przed tym samym telewizorem, aby oglądać wieczorne wiadomości i oglądać ciąg reklam, które następowały jedna po drugiej przed i po wiadomościach. Transformacja cyfrowa głęboko zmieniła nasze życie, dając nam możliwość znacznie łatwiejszego uzyskiwania informacji online, robienia zakupów w Internecie, interakcji w sieciach społecznościowych.

Zmiany te głęboko zmieniły ścieżkę zakupu, ale także interakcje między marką a jej klientami. Uderzającym przykładem jest istnienie DNVB , tych firm powstałych w Internecie, które sprzedają swoje produkty i usługi klientowi bez pośrednika.

Strategia marketingowa musi teraz obejmować komponent cyfrowy, aby zagwarantować marce widoczność online i wzmocnienie jej rozgłosu za pośrednictwem kanałów cyfrowych. Potrafi rozważyć możliwości sprzedaży cyfrowej lub ścieżki rozpoczynające się online i kontynuujące w sklepie.

Dziś koncepcja marketingu cyfrowego obejmuje wszystkie techniki stosowane w mediach cyfrowych i kanałach do promowania produktów i usług.

Marketing w mediach społecznościowych, aby wymieniać się z klientem i federować społeczność

W ciągu zaledwie kilku lat sieci społecznościowe stały się dominującymi platformami w krajobrazie medialnym. Jeśli umożliwiają łączenie jednostek, dzielenie się treściami między ludźmi o tych samych zainteresowaniach, dają również markom możliwość budowania relacji z konsumentem, łączenia swoich klientów w społeczność.

Marketing w mediach społecznościowych łączy podejścia i techniki wdrażania, utrzymywania i rozwijania spójnego podejścia do obsługi marki w sieciach społecznościowych. Jednym z pierwszych wyzwań jest nawiązanie z konsumentem relacji opartej na wymianie, dyskusji, koprodukcji pomysłów. Platformy społecznościowe są również punktem wyjścia do podróży zakupowej.

Wraz z pojawieniem się sieci społecznościowych funkcja community managera stała się popularna.

Marketing mobilny, aby utrzymać link na stałe

Jeśli pojawienie się sieci zmieniło sposób postrzegania marketingu, ewolucja terminali mobilnych oferuje możliwość pójścia jeszcze dalej i rozważenia nowych sposobów interakcji z klientem, gdziekolwiek się znajduje. , w dowolnym czasie.

Obecnie cztery miliardy ludzi na świecie korzysta z telefonu. Jedna czwarta korzysta ze smartfonów. Częściej używamy telefonu komórkowego niż komputera.

Marketing sensoryczny obejmuje wszystkie praktyki, które pozwalają na wzmocnienie więzi między marką a konsumentem poprzez oparcie się na możliwościach, jakie daje technologia mobilna. Strategia marketingowa może integrować wysoki poziom personalizacji relacji, opierając się w szczególności na danych przekazywanych przez użytkownika. Integruje nowe kanały komunikacji: takie jak aplikacja mobilna i powiadomienia, SMS, MMS, rozwiązania geolokalizacyjne. Pozwala w coraz większym stopniu przekazać właściwą wiadomość właściwej osobie we właściwym czasie.